Muflis Dicukur Gadis Lombok : ILMU HITAM

Muflis dicukur gadis Lombok
 

Dua tahun usia perkenalan dengan gadis Lombok bukan tempoh terlalu lama. Namun dalam waktu sesingkat itu Liana bukan saja berjaya mencuri hatinya, bahkan menyapu bersih seluruh hartanya sehingga dia diisytihar muflis.

Itulah nasib Hardi, penyelia kanan sebuah kilang di sini, menceritakan pengalamannya dikikis sampai licin oleh pekerja di bawah seliaannya.

"Saya tak tahu macam mana gadis kilang dari seberang itu berjaya mencuri hati saya, tiga tahun lalu. Saya tak menyangka boleh terjebak dengan cinta palsu Liana kerana sebelum itu ramai teman di kilang menceritakan dia senang dibawa sesiapa saja, asalkan `bayarannya' lumayan.

"Boleh dikatakan bukan hanya orang atasan boleh meniduri gadis kilang itu, bahkan sesiapa saja boleh mendapatkannya asalkan ada imbuhan.

"Mulanya saya sekadar mahu main-main tapi apabila ada seorang dua menceritakan kehebatan Liana, saya teruja," katanya.

Menurut Hardi yang berasal dari Pahang, baginya paras wajah Liana hanya biasa-biasa saja, tetapi keletah dan sikap manjanya menyebabkan dia berbeza dengan gadis lain.

"Tidak dinafikan ramai kakitangan pengurusan kilang, sama ada masih bujang atau berkahwin di tempat saya bertugas atau kilang lain, gemar berfoya-foya, menyebabkan saya terikut-ikut dengan rentak mereka.

"Saya berkongsi menyewa sebuah rumah bersama empat rakan. Bukan untuk dijadikan kediaman kerana saya ada rumah sendiri dan tinggal bersama isteri dan dua anak kami, sebaliknya hanya untuk membawa `kekasih gelap' kami bagi melampiaskan nafsu.

"Rumah sewa itu menjadi tempat saya dan Liana memadu kasih. Empat lagi rakan yang menyewa di situ turut membawa pasangan masing-masing. "Kebanyakan pasangan mereka ialah gadis kilang warga asing yang saya kenali, tapi saya tak kesah kerana saya pun buat `kerja' sama," katanya

Hardi berkata, pada waktu itu kebanyakan masa senggangnya dihabiskan bersama Liana, sama ada di rumah sewa atau pusat hiburan, sehingga lupakan anak dan isterinya.

"Sukar digambarkan kenapa saya terlalu angau dengan Liana. Mungkin layanannya lebih hangat daripada isteri. Saya benar-benar lupa pada anak dan isteri.

"Saya khayal dengan kehebatan Liana hingga langsung `buta' terhadap isteri yang setia walaupun kami baru empat tahun berkahwin," katanya.

Hardi mendakwa, ramai rakannya yang menjalin hubungan dengan gadis Lombok mengakui terpukau dengan kehebatan dan layanan mereka memanjakan dan membelai lelaki.

"Pada tahun kedua hubungan saya dan Liana, ingatan saya terhadapnya makin menjadi-jadi. Sehari tak melihat wajahnya boleh membuatkan saya tak tentu arah, sedangkan kontrak kerja Liana ketika hanya tinggal setahun sebelum berakhir.

"Apa saja dia minta pasti saya penuhi. Sebelum kontrak kerjanya tamat, saya menghamburkan hampir semua wang gaji saya kepadanya hingga terlupa membayar ansuran pinjaman kereta dan rumah.

"Saya bagaikan kerbau dicucuk hidung. Duit nafkah kepada keluarga saya abaikan, langsung tak kesah kalau anak isteri terpaksa berlapar, malah kereta turut ditarik balik pihak bank kerana gagal membayar ansuran," katanya.

Begitupun, Hardi mengesyaki kekasih Lombok itu menggunakan ilmu hitam untuk mengikis wangnya. "Liana bukan calang-calang orang. Saya yakin dia ada `memakai' ilmu tertentu kerana setiap kali saya nak balik ke rumah untuk bersama anak dan isteri, dia tak menghalang.

"Namun hati ini langsung tiada keinginan untuk pulang. Makin lama saya `ingat-ingat lupa' pada isteri dan anak dan terus tinggal serumah dengan gadis Lombok itu.

"Bukan saya tak tahu halal haram perbuatan itu. Sebenarnya saya bekas penuntut dalam bidang syarie di sebuah universiti tempatan, tapi entahlah, ilmu agama itu terus saya lupakan ketika bersama Liana," katanya

Hardi berkata, dia hanya pulih apabila Liana kembali ke kampungnya di Lombok selepas kontraknya tamat.

"Ketika itu saya rasa ada sesuatu yang pelik kerana baru teringatkan anak dan isteri di rumah. Bahkan ingatan terhadap Liana luput begitu saja.

"Saya menyesal tapi semuanya sudah terlambat kerana diisytihar muflis oleh mahkamah manakala isteri pula minta cerai. Isteri tak mahu beri peluang kedua walaupun dipujuk. Saya kemudian dipanggil ke pejabat agama.

"Lebih memalukan, menerusi peguam yang dilantik, isteri membuktikan saya curang dengan Liana melalui rakaman video yang ditemui dalam telefon bimbit saya. Keputusan memihak kepada isteri, menyebabkan saya terpaksa melafazkan talak satu," katanya.

Selepas bercerai, hak jagaan dua anaknya diberi kepada bekas isteri yang kemudian membawa mereka pulang ke kampung halamannya di Kota Bharu.

Kini, Hardi tidak punya apaapa. Cuma dia bernasib baik kerana permohonannya bekerja semula di sebuah kilang lain diterima walaupun bukan lagi sebagai kakitangan pengurusan.

"Saya kini pekerja kilang biasa dan hanya memiliki kapcai buruk untuk berulangalik di tempat kerja," katanya.

Hampir setahun bergelar duda, dia tetap bersyukur kerana masih diberi peluang untuk bertaubat, sekali gus memperbaiki diri mencari keredaan Ilahi.


www.memegempaq.blogspot.com


Informasi dikongsi oleh

Comments
0 Comments

0 comments:


1)SILA KLIK BUTTON LIKE DIBAWAH
2)SELEPAS LIKE, KLIK SUPPORT US! UNTUK TERUSKAN...





Powered By IMuslimNetwork
Support Us!